Dagen började med att jag fick en sju helvetes spark på smalbenet av en kalv. smärtan har förföljt mej hela dagen & har känts inte minst när jag har hoppat av & på minilastarn och in & ut ur stora lastarn vilket jag har gjort ungefär 700ggr idag. känner mej som en förtidspensionerad fotbollsspelare. seriöst.
Sen kom jag hem & skulle leta fram mitt pass som skulle me in till stan idag när jag, sofia & ricco skulle boka USA resan. för de första så hitta jag de inte. jag som ändå kollade de häromveckan, jag lyckades ändå glömma bort var de låg. när jag väl hittar de upptäcker jag till min stora förskräckelse att de har gått ut!?!?! o de är inte de som mest bekymrar mej, utan snarare hur illa min syn är när jag lyckas läsa så fel på utgångsdatumet?
Jag säger bara de - sofia har inte dåligt tålamod när de kommer till att stå ut me min sinnesförvirring. hon är så lugn.. bara skrattar & säger att "jaha så är de, då bokar vi senare bara" medan jag sitter i andra änden av luren & bankar mitt huvud hårt i väggen! de är ju inte som att de är första gången jag virrar till de.
---
The day began with me getting kicked by a little calf. the pain has been haunting me all day & not the least when I´ve jumped on & off the miniloader and in and out of the big loader which I have been doing at least 700 times today. I feel like an early retired soccerplayer. seriously.
Then I came home and started looking for my passport which I was going to bring to town today to book the flight to the US. first thing - I couldn´t find it. even though I checked it out a few weeks ago, I managed to forget where I´d put it. when I finally found it I noticed to my horror that it had expired!!! and that is still not my biggest worry, it is the fact that my sight must be equals zero when Im not able to read the expiration date properly.
But I have to say - Sofia (who is going with me to the US) has one hell of a patience to put up with my constant insanity. she is so calm, just laughes and says "well, thats how it is, we´ll just book the flight some other time" while Im on the other end of the phone - banging my head hard against the wall! it´s not like this is the first time I screw things up...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar