Ingen vila för en hästägare! första dagen på semestern & nog trodde jag att min häst skulle va den första att ha förståelse.. ;) men icke! sure sure, kl va halv 10 & de kan väl tyckas vara ganska sent för en hungrig häst.. men som jag ser de så är väl ändå fördelen med sommaren att de växer GRÄS i hagen & tur då att hästen är en GRÄSÄTARE!
Eller? nää, inte min.
Men jag kunde ju iaf inte motstå hennes gnäggande. först en gång & jag tänkte att hon säkert gnäggade på grannhästarna.. kort stund senare kom andra gnägget & jag insåg att de va mej hon ropade på & släpade mej ovilligt upp ur sängen & gick ut till min älskade lilla pärla!
No rest for a horseowner! first day of my vacation and I thought that my horse would be the first to be understanding.. but no.. sure, the clock was 9.30 and that is probably late for a hungry horse, but the way I see it is that the good thing about summer is that the GRASS grows, and lucky caprice she is a GRASSEATER!
Or is she? no.. obviously not.
But I coudn´t resist her neighing.. first time I just thought she was talking to the other horses.. second time I realised that she was talking to me.. so I got up, a little unwillingly, and went out to feed my beloved little horse!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar