Igår hände de en massa konstiga saker.
De började me när jag bäddade sängen & fick se att de låg en DÖD FLUGA mitt i sängen som absolut inte låg där igår utan i allra högsta grad va levande. de vet jag därför att jag hade två extremt irriterande flugor i sovrummet igår kväll. men de måste ju helt enkelt va så att flugan blev trött av att förpesta min tillvaro & la sej till ro i sängen där jag nån gång under natten måste ha legat ihjäl honom. ooops. men jag sörjer inga flugor inte. dom äcklena kan jag va utan!
Senare på morgonen kom förra ägaren till bilen förbi & knackade på. han hade ett något udda ärende. han frågade om jag hade hittat nån wellpapp-skiva i motorn.
"ursäkta va?"
han hade tydligen haft en wellpapp-skiva under huven på bilen för att hjälpa bilen att värma motorn snabbare på vintern. o han hade alltså glömt detta när han sålde bilen & tänkte nu se om den va kvar. mycke riktigt. vi hittade den.
"eeh har du nåt mer återvinningsbart i bilen som du skulle vilja tala om?"
haha.. han är kanontrevlig.. men wellpapp i bilen, jag menar kom igen?! :)
---
Yesterday was strange.
It started when I made my bed in the morning and noticed there was a DEAD FLY lying in the middle of the bed that was absolutely not there the night before, he was really a 100% alive at that point. that I knew because I had two super-annoying flies in the bedroom. but the only explanation I can think of is that the fly must have gotten tired of annoying me and lay to rest for a while in my bed and I at some point during the night must have rolled over and killed him! ooops. but Im not sorry. no no, I hate flies, I can totally do without them.
Later that day the former owner of the car came by to ask a very unusual question. he asked if I had found a corrugated-piece in the car.
"excuse me what?"
he had obviously had a piece of corrugated (?) in the engine to help it get warm in the winter. he had forgotten about it when he sold the car and now he was here to see if it was still there. and it was.
"uhmm, do you have any other hidden recycle-stuff in the car you would like to tell me about?"
the man is very nice... but corrugated in the engine, I mean come on?! haha
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar