tisdag

Thank you leatherseats

Jag kastrerade min lilla honkatt för 1 o ½ vecka sen o igår va de dags att ta bort stygnen. så jag tog me henne till jobbet eftersom chefen är veterinär. bara de att katten hatar att sitta i buren när hon åker bil. så vad hon gjorde va att hon, med krafter från ovan, slet loss burdörren. vadå Hulken? katten väger asså 2kg och har inte mycke till kroppsmassa... o jag satt där o körde bil som bäst me ena handen på ratten & den andra på katten för att hålla henne nere på golvet. efter mycke om o men fick jag ge upp för våran egen säkerhets skull & låta katten komma loss. o då hoppade hon upp i mitt knä o satt blickstilla där hela vägen till jobbet. de va ju mycke oväntat!? söta lilla kissemiss.

Hon satt duktigt på jobbet hela dagen men när de va dags att åka hem blev de genast mer dramatiskt. jag menar, jag förstår ju att hon blir tvungen att kissa & bajsa i buren när hon sitter där länge...men de som hände va lite värre än så:

Först satt hon i sitt eget kiss så hela rumpan va blöt. så jag duschade av henne lite på jobbet. hon vägrade sen gå in i buren. de va lite som på film - en tass håller fast i varje hörn på buren medan man trycker i mitten. till slut fick jag in henne & lyckades stänga. satte henne i bilen & öppnade dörren me en gång eftersom hon ändå gör de själv sen & jag ville inte köra i diket. går runt till min sida & hoppar in & mycke riktigt kommer katten upp i knät direkt. mysigt hann jag tänka innan jag ser bajsspåren som hon lämnat på vägen upp i sätet.

Då har katten alltså bajsat på sej i buren, satt ena foten i de & sen gått upp i knäet på mej. hon blev väl lös i magen av stressen. ÄCKEL! jag fullkomligt flög ur bilen me katten fastklamrad runt min arm & bajsfläckar på byxorna. in me kattfan i buren. hämtade papper & rengöringsmedel i lagårn & gnodde bort äckelbajset från passagerarsätet. sen satte jag en handduk runt hela buren & knöt ett långt snöre runt så hon omöjligt skulle kunna ta sej ut. sen åkte jag hem i ilfart, slängde in alla kläder i tvättmaskinen, sa tack & hej till katten som aldrig mer får komma in i huset & tackade gudarna för att jag nyligen varit förkyld & därför inte kände nån kattbajslukt över huvudtaget & att jag har skinnklädsel i bilen.

Katter är äckliga, säger många. Jag är beredd att hålla me!

English
I had my female cat neutered last week and yesterday it was time to take away the stitches. so I brought my cat to work because my boss is a veterinary. the only problem is my cat hates to be in the cage while the car is moving. so after a few minutes in the car she, my 2kg light cat with so little bodymass that you could easily mistake her for a squirrel, rips the cagedoor off like the frickin Hulk or something and comes out of the cage with a terrified expression on her face. after a lot of fighting I had to give up and let her sit on my lap. and believe it or not, she sat still the whole ride. amazing. very unexpected!

She was very good all day while I was working but the drama began when we were about to go home. I mean, I know she has to pee and poo in the cage when she´s in there for a long time, but what happened was so much worse than that:

First, she sat in her own pee, so I figured I´d wash it off at work before we go. then she refused to go in the cage, she was almost holding one paw in every corner of it while I tried pushing her into it. eventually I was able to lock her in and carry her to the car. I opened the cagedoor myself this time since I knew she would do it in just a few seconds. I jumped in the car and the cat came up in my lap. cute, I thought, before I saw what she had done!!!

She had pooped in the cage, then stepped in it, then jumped up on me and there were catpoo all over my clothes and on the passangerseat. DISGUSTING! I practically flew out of the car with the cat attached to my arm and poostaines on my pants. got her into the cage again, put a towel around the cage and tied a rope around it so that there was no way she was able to get out! went to get some cleaning liqiuds and then cleaned the poo off the car seat. went home, threw my clothes into the washer, let the cat out and told her she´s never ever allowed in the house again, and thanked the gods that I recently had a cold and therefor I couldnt sense the catpoo at all, and that I have leatherseats in the car....

Some say that cats are disgusting animals, and Im prepared to agree!!

1 kommentar: