Slinky, min räddare i nöden, jag är så glad att hon va här inne igår kväll när jag satt vid datorn & helt plötsligt såg i ögonvrån hur en enorm spindel stor som ett ägg kröp längs me vägglisten! som skjuten ur en kanon flög jag av stolen & stimmade panikartat omkring härinne medan jag försökte lista ut vad jag skulle göra.
Dammsugarn? En sko? Nej jag sover i bilen!
Jag fick då syn på min kära katt som satt i soffan & slet tag i henne & placerade henne öga mot öga med spindeln, rädd att riskera att min halvblinda katt skulle missa spindeln så att den skulle smita nånstans där jag inte kunde se den.
Slinky fattade vinken. hon tog ut han me en rak höger. men när han slutade röra sej så tappade hon oxå intresset & jag som hade hoppats på att hon skulle äta upp mitt problem fick istället plocka fram dammsugarn & själv städa upp äcklet. men nu är allt frid & fröjd här i huset igen & jag brukar lugna mej me att de nog dröjer länge tills nästa så här stora spindel. tack så mycke, statistik!
---
I was so lucky to have my saviour Slinky in here yesterday when I sat by my computer and suddenly saw a GIANT spider crawl along the floor. it was the size of an egg!!! like a cannonball I flew off my chair and started running around like a crazy person while I was trying to figure out what to do.
The vaccuum? A shoe? No, no, I will sleep in the car!
Thats when I saw my dear cat sitting on the couch & I grabbed her & placed her eye to eye with the spider to eliminate the risk of my half blind cat not seeing it which would result in the spider escaping to some place where i couldnt see it.
Slinky understood her mission. she took him out in a straight righty. but when he stopped moving she also lost interest & I who had hoped she would eat my problem had to go get the vaccuum and clean up the mess myself. but now everything is back in order in the house and Im consoling myself with the thought that it will be a long time until another spider that big comes back. thank you, statistics!
Runs in the family D
SvaraRadera